Mn. Rui Jorge Marques Freire nou prevere.

La catedral de Santa Maria de Solsona plena de feligresos ha estat el marc de l’ordenació com a nou prevere de Rui Jorge Marques.

La celebració s’ha iniciat amb la solemne processó d’entrada des del fons del temple amb els seminaristes, diaques, mossens i el Sr. Bisbe.

Després de les lectures de la Paraula de Déu el candidat ha estrat cridat i presentat al Sr. Bisbe que l’ha considerat apte pel ministeri.

Un cop acabada l’homilia del bisbe Francesc han tingut lloc els moments més emotius de la celebració. En Rui Jorge s’ha estirat al terra mentre es recitaven les lletanies dels sants. El moment culminant ha estat quan agenollat davant el bisbe, amb la imposició de les mans ha rebut l’Esperit Sant i ha esdevingut prevere. Tots els capellans presents a la celebració un a  un i li han imposat també les mans.

Ha continuat el ritus de l’ordenació amb tres sacerdots, amics d’en Rui, posant-li l’estola i la casulla. El bes de pau i l’abraçada per part del Bisbe i posteriorment per part de tots els capellans presents ha posat punt i final al ritus de l’ordenació.

L’Eucaristia ha prosseguit, ja amb el nou prevere concelebrant, qui al final de la mateixa ha dirigit unes paraules d’agraïment a tots els presents.

La festa ha continuat al claustres de la catedral amb un berenar preparat pels voluntaris de la parròquia de Solsona.   

Enhorabona Rui, i que per molts anys puguis estar al servei de la nostra comunitat, sota l’atenta mirada de la Verge somrient.

Fotografies pròpies i de Lluís Closa.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *